reklama

Vedeli ste, že na Dunajskej ulici je nóbl hotel?

Dunajská je priam legendárna bratislavská ulica. Svojími historkami ju preslávil napr. herec Július Satinský. Pred rokom 1989 na Dunajskej žili aj moji starí rodičia a ich susedom v dome nebol nikto iný, než slávny spevák Karol Duchoň. Odvtedy sa ulica výrazne zmenila. Na mieste bývalého športového ihriska dnes stojí nový polyfunkčný objekt a oproti známej budove maďarského gymnázia vyrástol nedávno luxusný hotel s názvom Danubia Gate. Nikdy by mi nenapadlo, že sa v ňom raz ocitnem, prezriem si jeho zákutia a zo šesťposchodovej výšky uvidím aj dvory, na ktorých som prežil časť svojho detstva a mladosti...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Na Dunajskú mám naozaj tie najkrajšie spomienky. A aj kvôli nim celkom rád chodím po tejto ulici. Minulý týždeň som si cez ňu kráčal smerom na autobusovú stanicu Mlynské Nivy a pred jedným z vchodov - presnejšie na Dunajskej č.26 som si všimol stolík a na ňom dva džbániky s vodou, citrónom a limetkami. Pozrel som sa na budovu, pred ktorou som sa zastavil a zistil, že ide o hotel Danubia Gate. Nakoľko bolo v ten deň vonku neznesiteľných 38 stupňov, prišlo mi neplánované osvieženie celkom vhod. Akurát vo chvíli, keď som dopil vodu z umelohmotného pohára a riešil, kam ho mám zahodiť, tak sa dvere hotela otvorili a vyšiel z nich mladý muž v obleku a namieril si to rovno za mnou. Najskôr som sa zľakol, že občerstvenie s najväčšou pravdepodobnosťou nebolo určené pre náhodných okoloidúcich, ale pre návštevníkov či zamestnancov hotela, ako ukázalo sa, že som sa bál zbytočne a realita je príjemnejšia. Ten človek v hoteli pracoval a bol to môj známy. Hneď ma volal, aby som sa išiel k nim do hotela trochu schladiť a že ak mám chvíľu čas, tak mi to tam poukazuje. Vyšli sme výťahom na šieste poschodie a ocitli sa v konferenčnej miestnosti, ktorá mala balkón do ulice a z nej bol nádherný výhľad na Bratislavský hrad, veže kostolov v centre mesta a celé blízke okolie. V miestnosti bola príjemná klíma, plno stoličiek a stolov, na ktorých boli položené rôzne zvukové zariadenia, fľaše od minerálok a šálky od kávy. „Akurát sme tu mali dopoludnia nejaký seminár a ešte sa to nestihlo poupratovať," vysvetlil mi známy a ukázal mi ešte aj menšiu konferenčnú miestnosť, ktorá v ten deň slúžila ako bufet s niekoľkými stolíkmi na stojáka. „Firmy si u nás môžu robiť konferencie alebo školenia, máme v oboch miestnosti aj kvalitné projektory a premietacie plátna a navyše je v celom hoteli k dispozícii internet cez wi-fi," dodal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jasné, že v každom hoteli sú najdôležitejšie izby a preto som uvítal, keď ma do nich zobral. Najskôr mi ukázal tú najväčšiu tzv. De Luxe, v ktorej bola obrovská manželská postel a nad ňou do stropu zavesený televízor, ale aj sedenie s rozkladacím gaučom. Na pracovnom stole bol počítač vybavený webkamerou, mikrofónom a reproduktormi a dokonca aj skener s kopírkou. „Našou klientelou sú prevažne biznismeni, tak chceme, aby mali na izbách všetky technické vymoženosti, ktoré ku svojej práci potrebujú," vysvetlil mi. Na izbe bol jeden veľký LCD televízor prepojený s DVD prehrávačom a ešte jeden malý televízor sa nachádzal dokonca aj v kúpeľni s obrovskou hydromasážnou vaňou! Rodičia si ma vždy doberali, že by som najradšej pozeral televíziu sediac na toalete a v tomto hoteli to bola realita. Prešli sme potom ešte aj niekoľko menších izieb a dozvedel som sa, že celkovo majú sedem jednolôžkových, 20 dvojlôžkových a dve rodinné izby vhodné pre 3 osoby. Samozrejme, že ma zaujímala aj cena za ubytovanie, ktorá sa pohybovala od 80 do 125 eur, čo nie je na bratislavské pomery, ale hlavne na úroveň štvorhviezdičkového hotela, akým je Danubia Gate, vôbec veľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najlepším ukazovateľom kvality hotela je nepochybne jeho kuchyňa. Raňajky má v cene ubytovania každý z ubytovaných hostí a na obedy tu radi chodia i ľudia zvonka. Tunajšia reštaurácia s kapacitou od 40 do 50 hostí láka návštevníkov najmä chutným jedlom - od zdravých šalátov, cez steaky až po špeciality slovenskej kuchyne. Dal som si šalát nazvaný podľa hotela, teda Danubia Gate a neskutočne som si pochutil. Rovnako i na lahodnom dezerte, ktorým boli jahody so šlahačkou zaliate v čokoláde. „Okrem reštaurácie tu máme kaviareň, kde sa môže aj fajčiť, salónik a o poschodie nižšie je ešte jedna miestnosť, kde sa môže schádzať uzavretá spoločnosť na rôzne oslavy - jubileá, promócie, svadby, ochutnávky vín a podobné príležitosti," vysvetlil mi kamoš, ktorý ma na záver prehliadky zaviedol ešte aj do fitnescentra, ku ktorému onedlho pribudne aj wellness. Na záver som si už len povzdychol: Škoda, že bývam v Bratislave a tak ako hosť nemôžem využiť všetky vymoženosti tohto hotela uprostred nášho hlavného mesta...

Roman Slušný

Roman Slušný

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Píšem, lebo ma to baví. Som autorom knihy Karol Duchoň - Muž s veľkým srdcom a publikácií Nezostalo po nich ticho I a II. Pracoval som ako novinár, momentálne sa venujem podpore slovenskej vážnej a populárnej hudby a výtvarného umenia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu