reklama

Aj ja si chcem zajazdiť so Zdenkou Prednou!

Došlo k najhoršiemu. Idem sa zúčastniť súťaže, hoci viem, že som ešte nikdy žiadnu nevyhral. Teda vlastne vo štvrtom ročníku základnej školy som bol najlepší v triednom kole Hviezdoslavovho Kubína, ale to len preto, že spolužiak - jednotkár Janko Horváth bol v ten deň chorý. V súťaži Stredoslovenskej energetiky a webu SME.sk však dá vyhrať viac než len knižka poézie či prózy. Ide o auto, teda presnejšie elektromobil, ktorý chcú niekomu z nás blogerov na týždeň požičať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Keď sme sa ako malé deti bavili o roku 2000, tak sme si predstavovali, že určite vtedy už budú lietajúce autá. Je rok 2011 a autá sa nám síce nad hlavami nevznášajú, ale neustále nás vedia vyvojári niečím prekvapiť a udiviť. Napríklad aj tým, že nie vo všetkých autách sa nachádzajú spaľovacie motory. Správne! Mám na mysli elektromobily. V živote som síce s takýmto vozidlom neprišiel do kontaktu, ale aj bez toho dokážem oceniť jeho pozitívny vplyv na životné prostredie. Už len samotný fakt, že automobil na elektrický pohon nevypúšťa do nášho ovzdušia žiadne výfukové plyny je viac než chválihodný. Možno je práve v autách na elektrinu budúcnosť. Ani nie kvôli tomu, že by sme boli tak ekologicky uvedomelí, ale skôr preto, že zásoby ropy vo svete sa postupne míňajú, takže jedného dňa nebude nafta ani benzín, kým elektrickú energiu dokážeme získať či vyrobiť desiatkami rôznych spôsobov od rozbitia atómu cez využitie vetra, tečúcej vody či s prepáčením biologického odpadu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstava, že by som mohol vyskúšať elektromobil Peugeot iOn je celkom lákavá. Najmä, keď moje auto už pár dní smutne stojí pred domom s letnými pneumatikami, nádrž je takmer prázdna a motor by si vyžadoval generálnu opravu, aby som vôbec prešiel cez STK a oplatilo sa mi zaplatiť poistenie i na ďalší rok. Pravdepodobne by síce aj s elektrickým autom bolo treba vyriešiť základný technický problém - ako ho dostať zo Žiliny do Bratislavy, keďže má dojazd 150 kilometrov, takže by sa muselo niekde po ceste dobíjať. V každom prípade to celé zaváňa dobrodružstvom, ktorého by som sa rád zúčastnil. A aj organizátorom súťaže e-jazda by sa zvýšil a zjednodušil prehľad, kebyže vedia, že na jednom elektromobile jazdí Predná a na druhom Slušný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznámka autora: Ide o súťažný text.



Roman Slušný

Roman Slušný

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Píšem, lebo ma to baví. Som autorom knihy Karol Duchoň - Muž s veľkým srdcom a publikácií Nezostalo po nich ticho I a II. Pracoval som ako novinár, momentálne sa venujem podpore slovenskej vážnej a populárnej hudby a výtvarného umenia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu